daphnebeerens.reismee.nl

Eerste dagen op Curaçao

De eerste paar dagen op Curaçao zitten er op. Woensdag ochtend vloog ik om 10.00uur naar dit heerlijk warme eiland. De vlucht ging helemaal goed en met een half uurtje vertraging stond ik hier rond 14.00uur op het vliegveld. In het vliegtuig had ik een leuke Nederlandse meid naast me zitten, waar ik gezellig mee heb kunnen kletsen. Dit maakte dat de vlucht van 9,5 uur lekker snel voorbij ging. Eenmaal aangekomen werd ik opgehaald door één van de huisbazen. Hij bracht me naar mijn appartementje. Het is een leuk huisje, allemaal niet te uitgebreid, maar na vier dagen Curaçao is het wel duidelijk dat je ook de hele dag buiten leeft. Tot vandaag heb ik een kamergenootje, maar haar tijd hier zit er al weer op en ze zal vanmiddag al weer terug vliegen naar Nederland. Het is dus afwachten wie er voor haar in de plaats zal komen en wanneer. Bij de foto’s zien jullie een aantal kiekjes van mijn huisje.

Op donderdag werd ik meteen meegevraagd om lekker naar het strand te gaan, Porto Marie. Dit was een erg leuk strandje richting het westpunt van Curaçao. Mooie witte stranden en een helder blauwe zee was wat hier op mij stond te wachten. Ik heb echt het gevoel dat ik hier op vakantie ben!

Op vrijdag ging ik kennismaken op stage, dit stelde nog niet zoveel voor en ging echt op zijn Antilliaans. Ik moest er om half negen ’s ochtends zijn, maar mijn begeleider zelf was er pas om tien voor negen. ’s Middags heb ik wel bij een overleg gezeten over het akoestisch leefklimaat in het verpleeghuis. Ze zijn bezig met een project om gedurende de dag een muziekprogramma door het hele verpleeghuis aan te zetten. Dit om te voorkomen dat iedere bewoner zijn eigen radio aan zet en het dus een grote chaos wordt op de afdeling. Met dit project zal ik me ook deels bezig gaan houden, ik zal gaan observeren hoe bewoners, maar ook medewerkers hier op reageren.

Vrijdag kwam er ook een nieuw meisje die op hetzelfde terrein woont als ik. Dit is erg gezellig en zo kunnen we samen het eiland leren kennen en leuke dingen doen.

De mooiste dag tot nu toe was toch wel gisteren, zondag. We gingen met een aantal huisgenootjes, de buurman en wat collega’s van een huisgenootje een de dag met een zeilboot de zee op. In totaal waren we met tien. Dit was echt super gezellig. We zijn eerste een stuk gaan varen en hebben toen de boot even stil gelegd om te kunnen snorkelen. Ik ben er nog niet zo handig mee, maar ik heb gelukkig nog genoeg tijd om te oefenen. Ik heb al wel een heleboel mooie visjes gezien en ook een gezonken schip op de bodem van de zee. We zijn toen weer een stukje verder gevaren naar een strandje waar je alleen met een boot kan komen. Omdat we een grote zeilboot hadden, konden we niet helemaal naar het strand varen om aan te meren, dus we hebben hier primitief met drijvende boxen al onze spullen naar het strandje gezwommen en hebben hier lekker gebarbecued.

Er was hier ook een man (al met pensioen) op zijn jetski en we mochten om de beurt met hem mee een stukje varen op de jetski. Met zonsondergang zijn we weer richting het startpunt gegaan en onderweg hiernaartoe werden we nog verast door een mooi groepje dolfijnen midden op zee.

Vanochtend zou ik mijn eerste ochtend stage hebben, maar toen ik daar kwam en ik aangaf dat ik iets eerder weg wilde vandaag om mijn stagevergunning aan te vragen, mocht ik gelijk weer weg. Ze nemen het hier allemaal niet zo nauw.

Ik vermaak me hier voorlopig nog wel. En ik zal jullie op de hoogte houden van al mijn mooie ervaring!

Liefs Daphne

Reacties

Reacties

Oma Luiten

Daphne
Wat fijn om al zo snel van je te horen.
Geniet maar lekker van alles wat je tegen komt.

Liefs van Oma

Ellen

Daphne geniet er van!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!