daphnebeerens.reismee.nl

Nog een klein maandje te gaan

En toen stonden er nog maar 24 dagen op de teller tot het moment dat ik kan gaan inchecken voor mijn terugvlucht. De tijd vliegt hier voorbij. Er is alweer een maand voorbij gegaan sinds mijn vorige blog. Er zijn wel weer allerlei leuke dingen gebeurd in de afgelopen maand. Zo heb ik twee vriendinnetje op bezoek gehad, Anouska en Laura.

In mijn vorige blog kondigde ik aan dat Anouska langs zou komen. We hebben echt een top week gehad. Meteen de eerste dag dat ze hier was zijn we de berg (Christoffelberg) gaan beklimmen, hiervoor moesten we al om kwart over zes uit bed, want om zeven uur stapten we in de auto om vervolgens om acht uur met de wandeling naar boven te beginnen. Het was een pittige klim, maar eenmaal boven waren we weer trots op ons zelf en hadden we een redelijk mooi uitzicht. Het was helaas bewolkt die dag waardoor we niet heel ver konden kijken. De berg haalde in ieder geval ook weer mooie herinneringen op aan onze klim vorig jaar in Amerika in Los Angeles naar de Hollywood letters. ’s Middags zijn we doorgereden naar Shete Boka, waar het wilde zeewater heel mooi op de rotsen kletst. We hebben de dag afgesloten op een heel mooi strand aan Westpunt, Grote Knip.

Verder zijn we die week naar de Grotten van Hato geweest, waar de Slaven vroeger schuilden als ze waren gevlucht van de plantages, hebben we een bezoekje gebracht aan Punda en hebben we vooral ook lekker gerelaxt op de strandjes. Het hoogte punt van die week was toch echt wel de duikcursus. Wat hebben we hiervan genoten en niet onbelangrijk we hebben ons brevet binnen. We hadden een erg leuke duikinstructeur die lekker veel humor had. We hebben veel mooie vissen gezien en ook nog twee schildpadden. Dus nu moeten we maar snel een ander mooi plekje in de wereld bezoeken om de onderwaterwereld te gaan ontdekken ;)

De week vloog voorbij en voor ik het wist zette ik Anouska alweer af op het vliegveld.

In de weken daarna heb ik ook nog weer genoeg leuke dingen beleefd. We hebben bij een prachtig, luxe hotel gezwommen in het zwembad en lekker liggen bruinbakken. Wat was het fijn om weer een keertje naar chloor te ruiken in plaats van onder het zand en zout te zitten van de zee.

Ook zijn tante Ria en ome Peter inmiddels aangekomen op Curaçao. Ik heb ze al een bezoekje gebracht op de zeilboot. Dit was erg gezellig en ik vond het heel fijn om weer even wat familie te zien.

En afgelopen week was Laura op bezoek. Helaas kon ik niet meer vrij krijgen van stage, maar ondanks dat ik soms even weg was, hebben we een top week gehad. We zijn naar Klein Curaçao geweest, een verlaten eiland met prachtig wit zand en schildpadden die rond zwemmen in de zee. We hebben een hele fotoshoot gehouden met die leuke beestjes. Verder hebben we een bezoekje gebracht aan het Sea Aquarium, waar de meisjesdroom van Laura uitkwam, zwemmen met dolfijnen. We zijn naar de struisvogelfarm geweest waar we op een struisvogel ei konden staan, waar we ze eten mochten geven en hele kleine struisvogeltjes van een weekje uit hebben gezien. En aan het eind van de tour hebben we ook een heerlijke struisvogelkroket geproefd. Ook hebben we nog mooi gesnorkeld bij de tugboat, een gezonken schip. En hebben we onze ogen uitgekeken in de blauwe kamer, een grot in het water waar het blauwe water heel mooi wordt weerkaatst op de wanden van de grot als de zon mooi naar binnen valt.

En zo vloog ook de week met Laura voorbij en heb ik haar gisteren ook op het vliegtuig terug naar huis gezet.

Zoals ik al zei, komt het moment van vertrek voor mij ook steeds dichterbij. Nog drie weekjes stage en dan zit dat er ook weer op en dan heb ik nog lekker een weekje vakantie hier om alles af te sluiten. Met mijn huisgenootjes heb ik op absoluut niet Antilliaanse stijl een planning gemaakt met alle strandjes en restaurantjes die we nog willen bezoeken in onze laatste weken. In mijn laatste week op het eiland wil ik ook nog graag een mooie duik gaan maken. Er staat dus nog genoeg op de planning en ik zal me hier nog wel even vermaken voor ik weg ga.

Liefs Daphne

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!