daphnebeerens.reismee.nl

Bijna anderhalve maand onderweg

Drie weken na mijn vorige blog. Ik eindigde mijn vorige blog met het leuke nieuws dat Anouska over drie weken zou komen. Nu is het dan zover, vanavond zal ik haar van het vliegveld op halen en gaan we een leuke week tegemoet met zijn tweetjes.

Maar voor dat zover is zal ik jullie nog weer eens even op de hoogte brengen van alle gebeurtenissen van de afgelopen drie weken. Stage liep rustig verder. Ik heb nog meer meegelopen op de afdeling en hoopte dat ik snel aan de slag kon met het project belevingsgerichte zorg. Dit liep helaas iets minder soepel, er waren wat misverstanden in de communicatie en de manager van het verpleeghuis had het erg druk. Maar uiteindelijk loopt het allemaal en ben ik ook echt begonnen met belevingsgerichte zorg. Ik ga met verschillende cliënten snoezelen (een activiteit die aangeboden wordt aan mensen met een, meestal ernstige of zeer ernstige, verstandelijke beperking of gevorderde dementie. De cliënt wordt gedurende kortere of langere tijd in een ruimte gelegd, waar gedempt licht, zachte muziek, geuren en meubilair dat een ontspannen houding toelaat, zoals een zitzak, een kalmerende invloed uitoefenen) en ik ga met twee cliënten een levensboek maken. Ik heb aan de familie gevraagd om foto’s van vroeger te verzamelen en hier maak ik dan een soort plakboek mee met de cliënt. Ik hoop op deze manier in contact te kunnen komen met de cliënt en ze nog wat mooie herinneringen te kunnen laten delen.

Verder hebben we natuurlijk koningsdag gehad. Dit verschilde niet heel veel van Nederland. Iedereen liep rond in het oranje, kinderen van de basisschool hadden koningsspelen en er waren allemaal marktjes en muziekpodia in het centrum. Het enige wat toch wel verschilde met Nederland dit jaar was het weer haha. Zo hadden wij het dertig graden en lagen we ’s middags nog lekker op het strand waar het bij jullie niet warmer werd dan tien graden en in sommige delen van het land zelfs sneeuw lag.

Vorige week was hier het float festival. Er was een draaitafel opgesteld in de zee waar dj’s stonden te draaien en iedereen kwam met opblaasbedjes, banden, beesten etc. in het water chillen. Dit was erg gezellig.

Ook ben ik met huisgenootjes hier naar de bioscoop geweest. We zijn naar de film ‘Jungle Book 3D’ geweest. De bioscoop gaf een heel Amerikaans gevoel. En de meesten van ons hadden spontaan een lange broek en een vestje aangetrokken, want de kou die in de bioscoop hangt door alle airconditioning zijn we niet gewend.

En het bezoek aan het strand blijft natuurlijk bijna dagelijkse kost. Vandaag gaan we ook weer naar een mooi strandje waar je ook goed kan snorkelen. Maar de mooiste vissen hoop ik toch wel eind van deze week tegen te komen als ik samen met Anouska een duikcursus van drie dagen ga volgen om ons open water duikbrevet te halen.

Ik zal jullie snel op de hoogte brengen van alle leuke ervaringen van de komende week.

Liefs Daphne

Reacties

Reacties

Oma Luiten

Daphne
Leuk verhaal.
Je zult als je terug bent heel erg moeten wennen aan het
gewone leven hier.

Liefs Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!